Ο Andreas Dresen δεν είναι άγνωστος στο πιστό κοινό της Κινηματογραφικής Λέσχης Πεύκης- που
ξεκίνησε και φέτος τις προβολές, εμπλουτισμένες μάλιστα και με μουσική πριν την
ταινία-αφού πέρσι είχαμε απολαύσει το «Καλοκαίρι στο Βερολίνο», μια σύγχρονη
ταινία προβληματισμού πάνω στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων μέσα στις απρόσωπες
μεγαλουπόλεις.
Το “Whisky mit Wodka” (Ουίσκι με Βότκα) κινείται σε εντελώς
διαφορετικά μονοπάτια, διατηρεί όμως και αυτό την άρτια κινηματογραφική αφήγηση,
όπως και το προηγούμενο. Χωρίς να είναι κωμωδία, διακωμωδεί τον κόσμο του
κινηματογράφου μέσα από τον κινηματογράφο.
Όσοι έχουν ασχοληθεί,
έστω και ελάχιστα με την παραγωγή ταινιών, θα γνωρίζουν ότι πολλές φορές τα backstage video και οι φωτογραφίες μπορούν να
δώσουν ένα αποτέλεσμα, που αν όχι να ξεπερνά, τουλάχιστον να μπορεί να σταθεί
ισότιμα με το τελικό αποτέλεσμα, την
ίδια την ταινία, ακριβώς γιατί διατηρεί τον αυθορμητισμό του
ανεπεξέργαστου. Πόσο μάλλον εδώ, που έχουμε να κάνουμε με ένα
επεξεργασμένο-ανεπεξέργαστο.
Η κινηματογραφική κάμερα
κινηματογραφεί τον εαυτό της, να κινηματογραφεί μια ταινία του 1920, με τον
τίτλο «Τάνγκο για τρεις», όπου ο πρωταγωνιστής, ο βετεράνος ηθοποιός Otto Kullberg (Henry Hübchen) έχει
δεσμό με την μάνα, που υποδύεται η ηθοποιός Bettina Mall (Corinna Harfouch) και την κόρη της, που υποδύεται η ηθοποιός Heike Marten (Valery Tscheplanowa), ταυτόχρονα. Στο γύρισμα
μιας σκηνής, ο Otto, καταρρέει
από το μεθύσι και η παραγωγή αποφασίζει να προσλάβει ένα νέο ηθοποιό, τον Arno Runge (Markus Hering) για τον ίδιο ρόλο, για να γυρίσει και δεύτερη φορά τις ίδιες σκηνές, σε περίπτωση που το «αστέρι» δεν
καταφέρει να ολοκληρώσει το έργο.
Πάνω σε αυτό το μυθιστορηματικό
χαλί παρακολουθούμε την ζωή κατά την διάρκεια των γυρισμάτων στον
κινηματογραφικό «καταυλισμό». Ο σκηνοθέτης της ταινίας που γυρίζεται, o Martin Telleck (Sylvester Groth), έχει δεσμό με την Bettina, την ηθοποιό που υποδύεται την μητέρα, η οποία με
της σειρά της είχε δεσμό (και συνεχίζει να έχει περιστασιακά) με τον Otto, στον οποίο την πέφτει κάθε θηλυκό που τον
πλησιάζει σε ακτίνα χιλιομέτρου. Ο Arno, ο
αντικαταστάτης ηθοποιός, την πέφτει στην Bettina, στην κινηματογραφική της κόρη, την Heike, και την
βοηθό σκηνοθέτη, ενώ η βοηθός σκηνοθέτη την πέφτει στον κάμεραμαν, που όμως είναι
ερωτευμένος με την Heike. Για να
μην μακρηγορούμε κάτι, σαν το «Που βαδίζουμε κύριοι;» του Λουκιανού Κηλαηδόνη.
Η ταινία κυλάει, σαν ένα “bras de fer”
ανάμεσα στον ηλικιωμένο και στον νέο ηθοποιό, μέχρι την τελευταία κρίσιμη
στιγμή, όπου γίνεται ανακωχή πάνω από δυο μπουκάλια δυνατών αλκοολούχων ποτών.
Ο Arno με καταγωγή από την πρώην Ανατολική Γερμανία επιλέγει
να μεθύσει με ουίσκι, ενώ ο καταξιωμένος Otto (ίνδαλμα των δυτικών blockbusters) το κάνει με βότκα.
Ίσως ένα ασχολίαστο
κλείσιμο του ματιού με πολιτικές προεκτάσεις, από τον Andreas Dresen, σε μια ταινία που δεν διεκδικεί φυσικά δάφνες
πρωτοτυπίας, όμως χάρη στον πολύ καλό ρυθμό της και στην ικανοποιητική ανάπτυξη
των χαρακτήρων της, κερδίζει τον θεατή.
Από τις πιο ενδιαφέρουσες
σκηνές η συνέντευξη τύπου του σκηνοθέτη Martin Telleck και του Otto Kullberg στους δημοσιογράφους και πως αυτοί ξεφεύγουν από τις σκληρές και δύσκολες
ερωτήσεις τους, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τον "θαυμαστό" κόσμο της showbiz. Λίγο βαρετό το υπέροχο, αλλά χιλιοπαιγμένο tango “Por una cabeza” το soundtrack της υπό κατασκευή ταινίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου