Το χέρι του Θεού (È stata la manodi Dio) (2021)
Το διάσημο χέρι του Θεού, του Μαραντόνα… το σημάδι των αδικημένων του πλανήτη, έρχεται στην ταινία αυτή να θαυματουργήσει εκ νέου.
Ο σκηνοθέτης διηγείται τα εφηβικά του χρόνια, την δεκαετία
του ’80, στην Νάπολη. Η βίαιη ενηλικίωση μετά τον θάνατο των γονιών του και ο
τρόπος να ξεφύγει από την προδιαγεγραμμένη μοίρα.
Η ποδοσφαιρική ομάδα της πόλης, με τον «Θεό» παίρνει το campionato καθώς τα πρώτα ερωτικά
σκιρτήματα ταράζουν το κορμί του πρωταγωνιστή.
Συγγενείς, γείτονες, μια παρέλαση αναγνωρίσιμων χαρακτήρων,
μαζί με τα … gadget της εποχής εκείνης σε ένα ρεσιτάλ σκηνοθεσίας στο οποίο
προεξάρχει η φωτογραφία, τα μέρη της πόλης που η ματιά του σκηνοθέτη αγκαλιάζει
τρυφερά, σαν την αιώνια ερωμένη του.
Μπενεντέτα (
Όταν όλα συνωμοτούν. . .
για να μας σπάσουν τα νεύρα.
Μια ταινία που προσπαθεί
να διακωμωδήσει την δεισιδαιμονία των απλών ανθρώπων και την υποκρισία των
θρησκευτικών ταγών. Είναι γεγονός φυσικά, ότι παντού και πάντα, υπήρχαν και
υπάρχουν χειριστικά άτομα, που εκμεταλλεύονται για προσωπικό όφελος την ανάγκη
των ανθρώπων για πνευματική αναζήτηση. Όμως εδώ μιλάμε για κινηματογράφο.
Σκηνικά . . . ξυλοκοπτική
με το χέρι, ερμηνείες . . . σκετς δημοτικού σχολείου και ένας «μαγικός
ρεαλισμός». . . καλύτερα εκατό χρόνια μοναξιάς.
Η Εξουσία του Σκύλου (The power of the dog) (2021)
Μια ιδιαίτερη σχέση απέχθειας, που εξελίσσεται σε συμπάθεια . . . αν και όχι τόσο αμοιβαίας, αναπτύσσεται ανάμεσα στον Peter και στον αδελφό του πατριού του.
Ένοχα μυστικά, συμφέροντα και ανθρώπινες αδυναμίες μέσα σε ένα φόντο Άγριας Δύσης. Μια αίσθηση κλειστοφοβικού θρίλερ στο οποίο καταλυτικό ρόλο παίζει η εξαίσια φωτογραφία.
Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό (Babardeala cubucluc sau porno balamuc) (2021)
Από τρία κεφάλαια και ένα εισαγωγικό, οικιακό, ερασιτεχνικό πορνό βιντεάκι, αποτελείται αυτή η σύγχρονη ρουμάνικη ταινία, γυρισμένη κατά την διάρκεια της πανδημίας και με τους ηθοποιούς να φορούν το σήμα κατατεθέν τις μάσκες.
Από λάθος ανεβαίνει στο Ίντερνετ και κυκλοφορεί στα social media ένα βιντεάκι με τις ιδιαίτερες ερωτικές στιγμές μιας καθηγήτριας με τον σύντροφό της. Καλείται σε "απολογία" από τον σύλλογο των γονέων του σχολείου.
Τα απεχθή τρολ που κρύβονται πίσω από τις οθόνες, σηκώνονται από τα πληκτρολόγια και βγαίνουν στο φως της μέρας, δυναμωμένα από την αίσθηση της ατιμωρησίας με την οποία τα έχει τροφοδοτήσει η ανωνυμία. Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας κατακρεουργούν αυτόν που νιώθει στην γωνία. Μαμάδες που ανησυχούν, θυρωροί, στρατιωτικοί, μαζί με ένα μίγμα "ψεκασμένων συνομωσιολόγων" δίνουν τον τόνο σε μια συνέλευση παρωδία, η οποία ξεφεύγει από κάθε έννοια λογικής.
Όμως το "political correct" στο τέλος . . . παίρνει την εκδίκηση του.
Παράλληλες Μητέρες (Madres paralelas) (2021)
Δυο γυναίκες γεννούν την ίδια μέρα στο ίδιο μαιευτήριο και μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο. Θα χρειαστούν τεστ DNA για την ταυτοποίηση της μητρότητας, όταν το ένα από τα δυο μωρά πεθαίνει από αιφνίδιο θάνατο.
Οι κάτοικοι ενός μικρού χωριού προσπαθούν να ταυτοποιήσουν τους νεκρούς τους οι οποίοι είναι θαμμένοι σε ένα ομαδικό τάφο, κατά την περίοδο της τρομοκρατίας μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο και την επικράτηση του Φράνκο. Αντί για τα DNA αυτοί έχουν τα δικά τους τεστ ταυτοποίησης, μια κουδουνίστρα, ένα γυάλινο μάτι κ.λ.π.
Ο Almodóvar συνεχίζει να γοητεύεται και να μας γοητεύει, περιγράφοντας την γυναικεία ψυχοσύνθεση, όχι τόσο ανατρεπτικός, όπως παλιά, αλλά βαθιά ώριμος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου