
Η υπόθεση είναι μια απλή
δραματική ιστορία με κοινωνικές προεκτάσεις. Η απόδοση έχει ένα χαρακτήρα
υπερβολικό, όχι όσο αφορά το παίξιμο των ηθοποιών, αλλά σε κάποια σημεία το
σενάριο είναι τραβηγμένο. Επίσης η διαχείριση του χρόνου είναι κάπως
προβληματική, με αποτέλεσμα η σύνδεση των πλάνων να προκαλεί πολλές φορές το
ξάφνιασμα του θεατή.
Στην φεουδαρχική Ιαπωνία
του 17ου αιώνα, η νεαρή Osan (Kyoko Kagawa), γόνος
ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, παντρεύεται τον κατά τριάντα χρόνια
μεγαλύτερό της Ishun (Eitaro Shindo),
έναν πλούσιο τυπογράφο που έχει διασυνδέσεις με την πολιτική ηγεσία της
περιοχής του Κιότο. Ο αρχιμάστορας στο τυπογραφείο, ο Mohei (Kazuo Hasegawa), είναι κρυφά ερωτευμένος με την γυναίκα του
αφεντικού του, χωρίς φυσικά να έχει εκδηλωθεί, αφού ζουν σε μια κοινωνία
συντηρητική, γεμάτη υποκρισία και ψεύτικο καθωσπρεπισμό, που τιμωρεί τους
μοιχούς με σταύρωση. Φυσικά ο Ishun έχει το ελεύθερο να διασκεδάζει
με διάφορες «πεταλουδίτσες» και να προσπαθεί να «σπιτώσει» την νεαρή υπηρέτριά
του. Η Osan έχει για πολλοστή φορά ανάγκη από χρήματα, για να σώσει τον αδελφό της, ο
άνδρας της αρνείται να βοηθήσει και ο Mohei, στην
προσπάθεια του να την βοηθήσει, κλέβει από τον εργοδότη του, αλλά γίνεται
αντιληπτός και το σκάει. Η Osan τον ακολουθεί. Για να μην γίνει σκάνδαλο, που θα
του κοστίσει πολύ στις πολιτικές του γνωριμίες, ο Ishun, ζητά να του φέρουν πίσω την γυναίκα του, αν και
ξέρει ότι με τον νόμο είναι υποχρεωμένος να καταγγείλει την μοιχεία. Ξεκινά ένα
παιχνίδι μηχανορραφιών από τα πανταχού παρόντα «τρωκτικά», αυτά που σε όλα τα
πλάτη και τα μήκη της οικουμένης αποτελούν τον «εθνικό κορμό», που πατώντας
πάνω σε νόμους ξένους ως προς την ανθρώπινη φύση, εκμεταλλεύονται τις
καταστάσεις για το δικό τους όφελος.
Είναι χαρακτηριστική η
σκηνή που εκτυλίσσεται ανάμεσα στο υπηρετικό προσωπικό, όταν μαθεύεται ότι η
«κυρία» του σπιτιού, το έσκασε με τον υπάλληλο του άντρα της. Οι διάλογοι τους
εμπεριέχουν τα σπέρματα της αμφισβήτησης αυτού το σάπιου, καταπιεστικού,
φαλλοκρατικού συστήματος. Μέσα σε αυτήν την μαυρίλα του συντηρητισμού, αρχίζει
να φαίνεται αχνά ποιο θα ήταν το υποκείμενο της μελλοντικής ανατροπής. Φυσικά,
στην Ιαπωνία δεν έγιναν ποτέ έτσι τα πράγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου